Окт 06

Як пояснити дитині склад числа?

bezymjannyj

     Коли дитина йде в школу, то важливим предметом для неї стає математика. І першим завданням вчителя в цьому випадку буде сформувати у першокласників навички обчислення. Усні обчислення потрібні не тільки для подальшого вивчення предмета, вони формують особистісні якості дитини. Тому необхідно кожен день з дитиною тренуватися в обчисленнях. Однак, не завжди відразу діти розуміють, що від них хочуть. 

 

                              Як пояснити дитині склад числа? 
       Напевно, ваша дитина  чула, як ви рахуєте  вголос хоча б до десяти. Чи, може, вона сама  уже знає лічилку: «Раз, два, три, чотири, п’ять, я йду тебе шукати». А можливо, просить порахувати які-небудь предмети: стільці в кімнаті, сходинки на сходах, сидіння на каруселі, клумби на вулиці. Якщо ні, то самі запропонуйте їй  порахувати разом з вами. Добре рахувати кроки. Або наступати на певного кольору плитку і рахувати  при цьому. Або на опале листя. Придумуйте самі, радьтеся в цьому питанні з дитиною і рахуйте  ті предмети, які йому цікаві. 

        Ще до школи потрібно пояснювати дитині, в чому різниця між цифрами і числами.

 Цифри — це графічні позначення чисел. Причому цифр всього десять: від 0 до 9.

10 — це вже число, позначене на папері цифрами 1 і 0. Числа показують кількість чого-небудь.

 Поясніть дитині просто і наочно на цікавих йому предметах: фрукти, іграшки, цукерки. 

       Просте додавання і віднімання. Візьміть банан. Скільки бананів? Один, запишіть це цифрою 1. Скільки бананів, якщо взяти ще один банан? Рахуйте: один, два. Правильна відповідь — два банани. Покажіть дитині це на папері: 1+1=2. Плюс означає, що ми беремо ще один такий предмет, а знак рівності замінює питання «скільки вийде?». І 2 означає, що вийшло два банана. Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно. Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам нового ХХІ століття. Даний урок сприяє розвитку таких лідерських якостей, як: життєва компетентність, активність, ініціативність, товариськість, кмітливість, володіння собою, працьовитість, самостійність, спостережливість, організаційна проникливість, здатність до активного психологічного впливу, схильність до організаційної роботи. А використання Інтернет ресурсів, інтерактивних методів та прийомів роботи, нетбуків для кожного учня – це чудова можливість в навчальному процесі реалізувати основні вимоги та завдання сьогодення.
А тепер попросіть дитину пригостити вас бананом. Скільки залишилося у нього в руках бананів? Порахуйте. Один. Покажіть це напапері: 2-1=1. Мінус означає, що ми прибрали один такий предмет. banany_mini

  Після освоєння попереднього прикладу, візьміть вже 3 предмета, наприклад, апельсина. Покажіть, що 3 можна отримати трьома способами: 1+2    2+1   1+1+1.

apelsin-klass1-1

    Обов’язково рахуйте предмети разом з дитиною і вибирайте цікаві йому предмети для рахунку. В якості таких речей можна придбати спеціальні рахункові палички. Вони різнокольорові і подобаються дітям. Можна порахувати гроші (дайте дитині відчути себе дорослим): одна банкнота плюс друга і т.д. 

    Після успішного введення перших чисел пояснюйте і всі інші до десяти. 

   Подаруйте дитині спеціальний плакат: «Склад числа» або намалюйте його самостійно. А можна не тільки малювати, а й ліпити дрібні предмети: листочки, черепашки, фантики від цукерок. Саме час проявити фантазію. Самостійно виготовлений плакат, по-перше, краще запам’ятається, наочніше, по-друге, розвиватиме дрібну моторику дитини, по-третє, дозволить йому зайвий раз пограти з мамою. 

  Намалюйте будиночки для чисел. Наприклад, будиночок для 4 виглядає як високий прямокутник з дахом. На даху малюєте цифру 4. Будинок — п’ятиповерховий. На першому поверсі живуть 0 і 4 на другому — 1 і 3 на третьому — 2 і 2 на четвертому — 3 і 1 на п’ятому — 4 і 0. Такий метод дозволить дитині легко і швидко запам’ятати склад чисел, а також пограти з жителями будиночка.

106427003_sem

Посилання на опорні схеми складу чисел

     Можна зробити і другий будиночок потім, тільки вже не з цифрами, а з предметами або намальованими чоловічками, тваринами або кружечками. Або один будиночок з чотирма вікнами, наприклад. А в вікна посадити «мешканців» — вирізаних собачок, наприклад. Скільки собачок живе в будиночку? 4. А скільки собачок залишиться, якщо одна пішла в магазин? Правильно, три і одне віконце залишиться вільним. Отже, 4 зайнятих віконця мінус одна собака — 3 зайнятих віконця. 

     Купуйте малюкові рахунки. Так-так, ця стара іграшка зацікавить його, адже перебирати кісточки — це так цікаво. Це вам не п’ятдесята машинка, таку іграшку рідко можна зустріти у сучасних дітей. Рахунки — дуже потрібна річ: з ним можна і вважати навчитися і в «магазин» пограти.

 

Добавить комментарий